Bli Kund hos oss

Vårt kompetenta team med mångårig erfarenhet av personlig assistans ger dig en trygg, effektiv och tillgänglig assistansupplevelse!

Bred kompetens och erfarenhet

All våra medarbetare har den kompetensen och erfarenheten som säkerställer hög kvalitet på din assistansupplevelse, vilket skapar trygghet för dig som kund och anhörig.

Full delaktighet och insyn i din assistans

Vårt mål är att stödja dig i din självständighet och skapa en god livskvalitet, detta gör vi tillsammans med dig genom full insyn och delaktighet i din assistans.

Anpassad assistansupplevelse

Vi erbjuder dig skräddasydda lösning som är anpassade efter dina individuella behov, vilket gör att du får den hjälp som passar just dig. Din assistans anpassas efter föränderliga behov, vilket gör att du kan få hjälp när och hur du behöver det.

Kundnöjdhet

En stark betoning på kundnöjdhet och en personlig relation, gör att du känner dig sedd och hörd. Vi är tillgängliga när du behöver det.

HR/Personalfrågor

Vår HR-avdelningen hjälper vi dig med rekrytering och anställningsfrågor genom att vara stöd vid jobbannonsering, anställningsintervjuer och säkerställa att anställningsprocessen följer lagar och regler. Vi erbjuder utbildning och kompetensutveckling för att medarbetarna ska ha rätt färdigheter. Vi är stöd vid skapande arbetsscheman och planering för en god arbetsmiljö för dina assistenter.
  • Vi utgör stöd för uppdragsgivaren vid rekrytering av nya personliga assistenter
    – Rekryteringsverktyg via vårt system Rikta Tid.
    – Annonser för rekrytering
    – Stöd vid intervju och utvärdering
  • Vi tar hand om hela anställningsprocessen, inkl avtalsskrivning och introduktion av nyanställd
  • Du har självbestämmanderätt över vilka personliga assistenter som anställs
  • Stöd vid lön och medarbetarsamtal
  • Särskilt samtalsstöd och korrigeringssamtal om så behövs
  • Personalmöten och arbetsplatsträffar
  • Rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • Du har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
  • Vi erbjuder bl.a:
    Introduktionsutbildning
    Grundutbildning
    Arbetsledarutbildning
    Diagnosspecifik utbildning
    Individuell handledning
  • Vi använder ett komplett system som heter Rikta Tid.
  • Vi utgör stöd i schemaläggning och planering av assistansen utifrån aktuellt beslut från Försäkringskassan
  • Insyn och bestämmanderätt över hur dina timmar enligt beslut ska fördelas
  • Vi tillämpar individuell lönesättning och utgår från gällande kollektivavtal
  • Friskvårdsbidrag och förmånsportal för alla anställda
  • Förmånlig pension och försäkringar
  • God arbetsmiljö för dina assistenter
  • Goda arbetsvillkor genom kollektivavtal
  • Utbildning och kompetensutveckling
  • Fiskvårdsfrämjande aktiviteter på vårt kontor i Falköping

”Vårt mål är att stödja dig i din självständighet och skapa en god livskvalitet, detta gör vi tillsammans med dig genom en nära, trygg och tillgänglig assistansupplevelse”

Ekonomi/Budget

Vår ekonomiavdelning är stöd och hjälper dig med frågor kring ekonomi och fördelning av assistansersättningen. Vi erbjuder budgetmöte för att följa upp fördelningen av assistansersättningen i din personliga budget och är stöd för dig vid frågor. Dessutom hanterar vi din löneadministration och rapportering.
  • Insyn hur din assistansersättning fördelas mellan:
    – löne- och lönebikostnader till assistenter
    – utbildningskostnader för assistenter och arbetsledare
    – administrationskostnader
    – personalomkostnader och arbetsmiljöinsatser
    – administrationskostnader
  • Påverka hur din assistansersättning ska fördelas i samråd med ekonomiavdelningen
  • Assistansersättningen redovisas varje månad i en egen budget
  • Oanvända medel från budgetens resultat kan sparas till framtida kostnader, med vissa begränsningar, se avtalet.
  • Assistansersättningen redovisas i en egen budget varje månad och skickas till uppdragsgivaren
  • Budgetmöte hålls tillsammans med uppdragsgivaren efter varje avräkningsperiod (6 månader) eller fler vid behov eller önskemål från uppdragsgivaren
  • Rådgivning och stöd vid frågor om ekonomi/budget
  • Vi tar hand om all administration rörande löner och bokföring, bl.a
    – Lönekörning varje månad för alla assistenter
    – Bokföring och rapportering
    – Utlägg/kvitto hantering
    – Budgetering
    – Övrig administration som rör lön och bokföring
  • Vi ger rådgivning/stöd/hjälp vid ansökningar till Försäkringskassan/kommun eller annan myndighet
  • Rådgivning och stöd vid frågor kring beslut från olika myndigheter
  • Rådgivning vid ansökan om mer timmar hos Försäkringskassan eller kommun
  • Juridisk rådgivning om behov uppstår
  • Tillgängliga dygnet runt vid akuta behov via vårt journummer
  • Dokumentation av assistansen sker i vårt program Rikta Tid där funktioner för arbetsbeskrivning och genomförandeplan finns.
  • Vi tar hand om hela arbetsmiljöarbetet tillsammans med uppdragsgivaren och vi som arbetsgivaren har ansvaret för en god arbetsmiljö.

Vi är ett assistansbolag i det lilla formatet med över 25-års erfarenhet och kompetens av personlig assistans. Vi hjälper dig med allt från administration, rekrytering, ekonomi till juridisk hjälp och myndighetskontakter. Vi vill ge dig en nära, trygg och tillgänglig assistansupplevelse.

Det är lätt att bli kund hos oss…

1. Kontakta oss – utan förutsättning
Är du i behov av personlig assistans, önskar du att byta assistansbolag eller vill bli kund hos oss? Kontakta oss så tar vi hand om dig och dina frågor.
2. Möt oss – Dina behov och önskemål
Vi bjuder in till ett möte där vi skräddarsyr din assistans efter dina önskemål och behov.
3. Dina behov – din assistans
När du har bestämt att bli kund hos oss tecknar vi ett avtal med dig. Vi tar hand om alla delar i uppstarten av din assistans, vi hjälper till med allt praktiskt så att du får en trygg och smidig start på din assistansupplevelse hos oss.

Kontakta oss